Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MLY211.4B | İktisadi Düşünceler Tarihi | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin lisans düzeyindeki iktisadi düşünceler tarihi konularını anlayabilme becerisini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mehmet BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi düşüncelerin gelişimini öğrenebileceklerdir. | 2 | Değişik iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabileceklerdir. | 3 | İktisadi okulların ana temalarını tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir. | 4 | Değişik iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebileceklerdir. | 5 | İktisadi teoriler, sistemler ve politikaların birbirleriyle bağlantısını kurabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eski yunan, roma, ortaçağ, merkantilizm, fizyokrasi, klasik okul, sosyalizm, alman tarihçi okulu, marjinalizm, neo-klasik iktisat, kurumcu iktisat okulu, keynes, keynesyen neo-klasik sentez, monetarist okul, yeni klasik iktisat, yeni klasik reel konjonktür teorisi, yeni keynesyen iktisat, post keynesyen iktisat ve avusturya iktisat okulu. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Yunan, Roma ve Ortaçağ İktisat Düşüncesi | | | 2 | Merkantilizm ve Fizyokrasi | | | 3 | Ortodoks ve Heterodoks İktisat Ayrımı, Klasik İktisat Düşüncesine Giriş | | | 4 | Klasik İktisat Düşüncesi | | | 5 | Sosyalizm ve Alman Tarihçi Okulu | | | 6 | Marjinalizm | | | 7 | Neo Klasik İktisat | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kurumcu İktisat | | | 10 | Keynes'in İktisadi Düşüncesi | | | 11 | Keynes'in İktisadi Düşüncesi | | | 12 | Monetarist İktisat Düşüncesi | | | 13 | Yeni Klasik İktisat ve Reel Konjonktür Teorisi | | | 14 | Yeni Keynesyen İktisat | | | 15 | Post Keynesyen İktisat ve Avusturya İktisat Okulu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersan Bocutoğlu, İktisadi Düşünceler Tarihi, Murathan Yayınevi, Trabzon 2012.
Ali Özgüven, İktisadi Düşünceler, Doktrinler ve Teoriler, Filiz Kitabevi, İstanbul 2005.
Skousen, M. 2005; Modern İktisadın İnşası, Adres Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|