BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MLY211.4Bİktisadi Düşünceler TarihiSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin lisans düzeyindeki iktisadi düşünceler tarihi konularını anlayabilme becerisini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mehmet BULUT
Öğrenme Çıktıları
1İktisadi düşüncelerin gelişimini öğrenebileceklerdir.
2Değişik iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabileceklerdir.
3İktisadi okulların ana temalarını tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir.
4Değişik iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebileceklerdir.
5İktisadi teoriler, sistemler ve politikaların birbirleriyle bağlantısını kurabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eski yunan, roma, ortaçağ, merkantilizm, fizyokrasi, klasik okul, sosyalizm, alman tarihçi okulu, marjinalizm, neo-klasik iktisat, kurumcu iktisat okulu, keynes, keynesyen neo-klasik sentez, monetarist okul, yeni klasik iktisat, yeni klasik reel konjonktür teorisi, yeni keynesyen iktisat, post keynesyen iktisat ve avusturya iktisat okulu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eski Yunan, Roma ve Ortaçağ İktisat Düşüncesi
2Merkantilizm ve Fizyokrasi
3Ortodoks ve Heterodoks İktisat Ayrımı, Klasik İktisat Düşüncesine Giriş
4Klasik İktisat Düşüncesi
5Sosyalizm ve Alman Tarihçi Okulu
6Marjinalizm
7Neo Klasik İktisat
8Ara sınav
9Kurumcu İktisat
10Keynes'in İktisadi Düşüncesi
11Keynes'in İktisadi Düşüncesi
12Monetarist İktisat Düşüncesi
13Yeni Klasik İktisat ve Reel Konjonktür Teorisi
14Yeni Keynesyen İktisat
15Post Keynesyen İktisat ve Avusturya İktisat Okulu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ersan Bocutoğlu, İktisadi Düşünceler Tarihi, Murathan Yayınevi, Trabzon 2012. Ali Özgüven, İktisadi Düşünceler, Doktrinler ve Teoriler, Filiz Kitabevi, İstanbul 2005. Skousen, M. 2005; Modern İktisadın İnşası, Adres Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ131413115112
ÖÇ231414114112
ÖÇ331413114112
ÖÇ441414114112
ÖÇ541513114113
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek