BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MLY211.1BPazarlamaSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri temel pazarlama bilgileri ile donatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayabilmek.
2Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikalarının işletmelerin pazarlama faaliyetleri açısından önemini açıklayabilmek
3İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunulacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanılacağını gösterebilmek
4Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikaları ile işletmenn amaçları, tüketici ihtiyaçları ve rakiplerin stratejileri arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek.
5İşletmenin pazarlama amaçları, hedefleri ve planlarını özetleyebilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, hedef pazarın tayini, mal politikası, fiyat kararları, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım, tutundurma kararları, pazarlamada kontrol ve sosyal sorumluluk.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışı
2Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışı
3Pazar ve pazarlama çevresi
4Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
5Tüketici pazarları ve tüketici davranışları
6Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
7Hedef pazar tayini (pazar bölümlendirme, hedef pazara ulaşma politikaları ve konumlandırma)
8Ara sınav
9Ürün kavramı ve ürün yönetimi
10Ürün kavramı ve ürün yönetimi
11Fiyat ve fiyatlandırma (fiyatlandırma amaçları, stratejileri ve politikaları)
12Tutundurma metotları (reklam, satış geliştirme, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama)
13Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
14Fiziksel dağıtım ve fiziksel dağıtımın fonksiyonları
15Pazarlamada kontrol ve sosyal sorumluluk
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İslamoğlu, A. H. 2012; Temel Pazarlama Bilgisi, Beta Yayınları, 4. Baskı, İstanbul. Mucuk, İ. 2004; Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, Yenilenmiş 14.Basım, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ111411111111
ÖÇ211411111111
ÖÇ321411121111
ÖÇ411411111111
ÖÇ511311111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek