Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0302.3 | Kavram Yanılgıları | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kavram ve kavram özelliklerini anlar | 2 | Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir. | 3 | Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar. | 4 | Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir. | 5 | Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı | | | 2 | Kavramlar ve özellikleri | | | 3 | Kavramların öğretimdeki önemi | | | 4 | Kavram Öğretimi | | | 5 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | | | 6 | Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri | | | 7 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1 | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2 | | | 10 | Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim | | | 11 | Kavramsal Değişim Metinleri | | | 12 | Analojiler | | | 13 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | | | 14 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|