Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0302.2 | Bilim ve Etik | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal, kendinden intihal ve diğer ihlâlleri ve bu ihlâllerin varlığı hâlinde uygulanacak yaptırımları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma çalışmalarında en uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçmek ve kullanmak | 2 | Çalışma alanlarında bağımsız ve işbirliğine dayalı araştırma yürüterek ilgili alanlarda yayınlayabilmek | 3 | Bilimsel ve mesleki problemleri tartışırken bilimsel yöntem ve etik durumlarını gözönüne almak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik ve ahlak kavramları | | | 2 | Etikle ilgili temel kavramlar | | | 3 | Etik davranış ilkeleri | | | 4 | Meslek etiği | | | 5 | İş hayatında etik ilkeler | | | 6 | Eğitim ve etik | | | 7 | Öğretmenlik mesleği ve etik | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Paydaşlarla ilişkilerde etik | | | 10 | Öğretmenlerin görev, sorumluluk ve hakları | | | 11 | Eğitim ve öğrenme hakkı | | | 12 | Bilimsel araştırmalarda etik | | | 13 | İntihal ve etik | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bilim Etiği, ed. Nurhan Atasoy, Melih Boydak, Hakan Ali Çırpan, Abuzer Kendigelen, İbrahim Engin Meriç, Ayşegül Topal Sarıkaya, Ayhan Ulubelen, Hasan Yazıcı, Nuran Yıldırım, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|