Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S416.2B | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirmenin temellerini kavrayabilme | 2 | Program tasarı ve modellerini kavrayabilme | 3 | Program geliştirme sürecini kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller ) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma ) , eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb. ). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Program Geliştirmenin Temelleri | | | 3 | Eğitim Programı Tasarımı | | | 4 | Eğitim Programı Modelleri | | | 5 | Program Geliştirmenin Planlanması | | | 6 | Program Geliştirme Süreci | | | 7 | Eğitim Programının Hedefleri ve Çeşitleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hedeflerin Taksonomik Sıralanması | | | 10 | İçerik Düzenleme | | | 11 | İçerik Düzenleme Yaklaşımları | | | 12 | Program Değerlendirme | | | 13 | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | | | 14 | Türkiye'de Yeni Programların İncelenmesi | | | 15 | Eğitimde Planlama | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Özcan ( 2010). Program Geliştirme. Pegem yayıncılık. Ankara,Küçükahmet, Leyla. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.Tan, Şeref( 2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|