BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S416.2BEğitimde Program GeliştirmeSeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirmenin temellerini kavrayabilme
2Program tasarı ve modellerini kavrayabilme
3Program geliştirme sürecini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller ) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma ) , eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb. ).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar
2Program Geliştirmenin Temelleri
3Eğitim Programı Tasarımı
4Eğitim Programı Modelleri
5Program Geliştirmenin Planlanması
6Program Geliştirme Süreci
7Eğitim Programının Hedefleri ve Çeşitleri
8Ara sınav
9Hedeflerin Taksonomik Sıralanması
10İçerik Düzenleme
11İçerik Düzenleme Yaklaşımları
12Program Değerlendirme
13Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
14Türkiye'de Yeni Programların İncelenmesi
15Eğitimde Planlama
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Özcan ( 2010). Program Geliştirme. Pegem yayıncılık. Ankara,Küçükahmet, Leyla. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.Tan, Şeref( 2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)74
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek