Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S414.1B | Aile ve Çocuk Eğitimi | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Değer eğitiminin önemine ilişkin bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile ve değerlerle ilgili kuramsal temelleri açıklar. | 2 | Değer eğitiminde uygulanan temel yaklaşımları değerlendirir. | 3 | Etkinlik temelli değer öğretimini değerlendirir. | 4 | Değerlerin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri kullanarak etkinlik tasarlar. | 5 | Değer eğitimine yönelik uygulanan etkinlikleri değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aile ve değerlerle ilgili kuramsal temeller, etkinlik temelli değerler öğretimi, değerler eğitimi yaklaşımları, Değerlerin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı | | | 2 | Aile ve Değerler Eğitimi ile ilgili kuramsal temeller | | | 3 | Değerler Eğitiminde Uygulanan Yaklaşımlar | | | 4 | Değer Eğitimi, Program Geliştirme ve Örtük Program | | | 5 | Etkinlik temelli değerler öğretimi | | | 6 | Değerler Eğitiminde Öğretmenin Görev ve Rolleri | | | 7 | Değerler Eğitimine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Tasarlanması ve Sunulması | | | 10 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Tasarlanması ve Sunulması | | | 11 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Tasarlanması ve Sunulması | | | 12 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Değerlendirilmesi | | | 13 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Değerlendirilmesi | | | 14 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Değerlendirilmesi | | | 15 | Değerler Eğitimine Yönelik Örnek Uygulamaların Değerlendirilmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Değerler Eğitimi Öğretim Programları. Konuyla ilgili yüksek lisans ve doktora tezleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|