Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S412.2B | Kavram Yanılgıları | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kavram ve kavram yanılgısı terimlerinin tanımlarını kavratmak, kavram yanılgısının türleri ve sebeplerini kavratmak, matematikte kavram yanılgısı ve giderilme yollarını kavratmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Kavram” teriminin farklı tanımlarını kavrayabilecek | 2 | 2. “Kavram yanılgısı” teriminin alan yazında yer alan tanımlarını kavrayacak | 3 | 3. Kavram yanılgısı ve hata arasındaki farkı anlayabilecek | 4 | 4. Kavram yanılgısının sebeplerini kavrayacak | 5 | 5. Kavram yanılgısının türlerini anlayabilecek | 6 | 6. Fen Bilgisinde kavram yanılgısını anlayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kavram tanımı, matematikteki temel kavramlar, kavram öğrenme ve öğretme ilkeleri, kavram oluşturma ve kavram kazanma, olgu-kavram-genelleme ilişkisi, kavram geliştirme aşamaları, kavram yanılgısının tanımı, Kavram yanılgısı ve hata, Kavram yanılgılarının tespiti, kavram yanılgılarının nedenleri, kavram yanılgısının türleri, kavram yanılgılarını gidermede öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinden yararlanma, matematikte kavram yanılgısı, matematikte kavram yanılgısı ve giderilme yolları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavram tanımı | | | 2 | Temel kavramlar | | | 3 | Kavram öğrenme ve öğretme ilkeleri | | | 4 | Kavram oluşturma ve kavram kazanma | | | 5 | Olgu-kavram-genelleme ilişkisi | | | 6 | Kavram geliştirme aşamaları | | | 7 | Kavram yanılgısının tanımı | | | 8 | Kavram yanılgısı ve hata | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Kavram yanılgılarının tespiti | | | 11 | Kavram yanılgılarının nedenleri | | | 12 | Kavram yanılgısının türleri | | | 13 | Kavram yanılgılarını gidermede öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinden yararlanma. | | | 14 | Kavram yanılgıları | | | 15 | Kavram yanılgılarını giderilme yolları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, M.F.ÖZMANTAR-E.BİNGÖLBALİ-H.AKKOÇ
Yardımcı Kitaplar:
Kavram yanılgıları ile ilgili bilimsel yayınlar
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|