BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S410.1BBirleştirilmiş Sınıflarda EğitimSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerini birleştirilmiş sınıfların genel tanımını, uygulamaya neden olan etmenleri, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajlarını, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel ilkelerini, esaslarını, güçlüklerini, sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları ve birleştirilmiş sınıflarda derslerin nasıl organize edileceğini, yürütüleceğini ve değerlendirileceğini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
11. Birleştirilmiş sınıfın tanımını yapabilir
22. Birleştirilmiş sınıfların temel dayanaklarını belirleyebilir
33. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir
44. Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını analiz eder
55. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar
66. Birleştirilmiş sınıflarda ödevli dersleri öğrenir
77. Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yöntemini değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Birleştirilmiş sınıfla ilgili temel kavramlar ve birleştirilmiş sınıflarda öğretim Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran etmenler ve bu etmenlerin eğitim üzerindeki etkisi Birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları Öğretim programları ve dikkat edilmesi gereken hususlar Birleştirilmiş sınıflarda öğretim süreci ve dikkat edilmesi gerekenler Birleştirilmiş sınıflarda öğretim yöntem ve teknikleri Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme Sınıf ortamı Disiplin ve sınıf yönetimi Davranış yönetimi Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Birleştirilmiş sınıf kavramı
2Birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi
3Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
4Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevi
5Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı
6Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı
7Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
8Ara Sınav
9Yıllık, ünite ve günlük planlar
10Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
11Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
12Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
13Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
14Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler
15Birleştirilmiş sınıf yöntemi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Sait Akbaşlı & Önder Pilten. Mikro Yayınları. İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Nihal Yıldız Yılmaz (Ed.). Eğiten Kitap. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ali Rıza Erdem, Anı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
Okuma3824
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  2131        
ÖÇ2  1111        
ÖÇ3  1112        
ÖÇ4  1311        
ÖÇ5  1112        
ÖÇ6  1114        
ÖÇ7  1115        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek