Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S410.1B | Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerini birleştirilmiş sınıfların genel tanımını, uygulamaya neden olan etmenleri, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajlarını, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel ilkelerini, esaslarını, güçlüklerini, sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları ve birleştirilmiş sınıflarda derslerin nasıl organize edileceğini, yürütüleceğini ve değerlendirileceğini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Birleştirilmiş sınıfın tanımını yapabilir | 2 | 2. Birleştirilmiş sınıfların temel dayanaklarını belirleyebilir | 3 | 3. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir | 4 | 4. Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını analiz eder | 5 | 5. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar | 6 | 6. Birleştirilmiş sınıflarda ödevli dersleri öğrenir | 7 | 7. Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yöntemini değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Birleştirilmiş sınıfla ilgili temel kavramlar ve birleştirilmiş sınıflarda öğretim
Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran etmenler ve bu etmenlerin eğitim üzerindeki etkisi
Birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları
Öğretim programları ve dikkat edilmesi gereken hususlar
Birleştirilmiş sınıflarda öğretim süreci ve dikkat edilmesi gerekenler
Birleştirilmiş sınıflarda öğretim yöntem ve teknikleri
Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
Sınıf ortamı
Disiplin ve sınıf yönetimi
Davranış yönetimi
Müdür yetkili öğretmenlik
Yapılması gereken idari işler ve içeriği
Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Birleştirilmiş sınıf kavramı | | | 2 | Birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi | | | 3 | Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler | | | 4 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevi | | | 5 | Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı | | | 6 | Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı | | | 7 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecinin planlanması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yıllık, ünite ve günlük planlar | | | 10 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | | | 11 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | | | 12 | Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme | | | 13 | Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme | | | 14 | Müdür yetkili öğretmenlik
Yapılması gereken idari işler ve içeriği
Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler | | | 15 | Birleştirilmiş sınıf yöntemi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Sait Akbaşlı & Önder Pilten. Mikro Yayınları.
İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Nihal Yıldız Yılmaz (Ed.). Eğiten Kitap.
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ali Rıza Erdem, Anı. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Okuma | 3 | 8 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|