BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S413.5BKonu Alanı Ders Kitabı İncelemesiSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin Ders Kitapları ve Ders Kitapları İncelemesi. dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve ilköğretim düzeyindeki ders kitaplarını etkili olarak incelemesini başarabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ders kitaplarında olması gereken içeriksel ve fiziksel özellikleri kavrar.
2Yabancı ülkelerle kendi ülkemizdeki ders kitaplarını karşılaştırabilir.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kitaplarında bulunması gerekli özelikler Bu özeliklere göre ders kitaplarının değerlendirilmesi İlerlemiş ülkelerdeki ders kitapları örnekleri ve bunların ölçütlere göre irdelenmesi Ülkemizdeki ilköğretim ders kitapları ve bunların ölçütlere göre incelenmesi Ders kitapları seçimine ilişkin alternatif bakış açıları oluşturabilme Olası öğretmenlik sürecinde kitap seçim ve kullanımı ile ilgili temel ilkeleri işe koşabilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Kitapları ve Ders Kitapları İnceleme dersinin içeriği ve amaçları
2Ders Kitapları ve Ders Kitapları İnceleme dersinin yapısı, hedefleri, içeriği
3Ders kitaplarında bulunması gereken özellikler
4Yabancı ders kitaplarından birini inceleme
5Bizdeki ders kitaplarından bir örneğin incelenmesi
6Sunum
7Sunum
8Ara sınav
9Sunum
10Sunum
11Sunum
12Sunum
13Sunum
14Sunum
15Sunum
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Editör: Özcan Demirel, Pegem Akademi Yayıncılık 2011, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Erdal Ceyhan, 2010, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Abdurrahman Kılıç - Serdal Seven, Öğreti Yayıncılık 2008, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed.Leyla Küçükahmet), Nobel Yay.,2003 Bilimsel Araştırma Teknikleri, Saim KAPTAN Bilimsel Araştırma Teknikleri, Niyazi KARASAR Bilimsel araştırmalarda Rapor Yazma,Niyazi KARASAR
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma28128
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek