BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S413.4BOyunla Matematik ÖğretimiSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitsel oyunlarını özelliklerine göre analiz eder
2Eğitsel oyunları ile matematik öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklar
3Oyunlarının matematik öğretiminde kullanımını kurgular
4Oyunlar ve matematik tutumu ilişkisini kurar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitsel Oyunlarının Kökeni ve Gelişimi, Eğitsel Oyun Çeşitleri, Matematik Öğrenme ve Oyun, Oyun ve Matematik Tutumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitsel Oyunlarının Kökeni ve Gelişimi
2Eğitsel Oyun Çeşitleri: İşlem oyunları, sözcük oyunları
3Eğitsel Oyun Çeşitleri: Hafıza oyunları, zekâ soruları
4Eğitsel Oyun Çeşitleri: Geometrik-mekanik oyunlar, strateji oyunları
5Eğitsel Oyun Çeşitleri: Kavram oyunları, bilgisayar ve mobil cihaz oyunları
6Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve insan, oyun ve çocuk
7Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve zekâ
8Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve matematik
9Matematik Öğretme ve Oyun: Öğretim programlarında oyun
10Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma
11Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma
12Matematik Öğretme ve Oyun:Oyun ile öğretim
13Oyun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu
14yun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aykaç, M. & Köğce, D. (2021). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık Aksoy, N (2021). Matematikle Oynuyoruz İlkokulda Oyun Tabanlı Matematik Öğretimi. Vizetek Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Rapor Hazırlama41144
Rapor Sunma3412
Ev Ödevi31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek