Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S413.3B | Eğitim Üzerine Felsefe | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek,eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek,farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak,ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar | 2 | Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler. | 3 | Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir. | 4 | Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar. | 5 | Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem,felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi,eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insanın değişimi,türk eğitim sisteminde değer sorunu,eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi,eğitim felsefesinin güncel sorunları,eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu gibi konular hakkında bilgi verilir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem | | | 2 | Felsefi bilgi | | | 3 | Epistemoloji,ontoloji,ethika | | | 4 | Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi | | | 5 | Eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insan değişirmi?
| | | 6 | Eğitim felsefesinin klasik filozofları
| | | 7 | Eğitimde değer sorunu
| | | 8 | Toplumsal ve küresel değerler
| | | 9 | Türk eğitim sisteminde değer sorunu
| | | 10 | Eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi
| | | 11 | Bilgi toplumu ve eğitim
| | | 12 | Eğitim felsefesinin güncel sorunları
| | | 13 | Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu
| | | 14 | Avrupa birliği ve eğitim
| | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Cevizci (2012) Eğitim Felsefesi,Say Yayınları
Saffet Bilhan (2001) Eğitim Felsefesine Giriş,Siyasal Kitapevi Ankara
Macit Gökberk (1995) Felsefe Tarihi, Ankara, Bilgi Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 100 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 100 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 28 | 1 | 28 |
Ev Ödevi | 28 | 1 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|