BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S413.3BEğitim Üzerine FelsefeSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek,eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek,farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak,ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar
2Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler.
3Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir.
4Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar.
5Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem,felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi,eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insanın değişimi,türk eğitim sisteminde değer sorunu,eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi,eğitim felsefesinin güncel sorunları,eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu gibi konular hakkında bilgi verilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem
2Felsefi bilgi
3Epistemoloji,ontoloji,ethika
4Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi
5Eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insan değişirmi?
6Eğitim felsefesinin klasik filozofları
7Eğitimde değer sorunu
8Toplumsal ve küresel değerler
9Türk eğitim sisteminde değer sorunu
10Eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi
11Bilgi toplumu ve eğitim
12Eğitim felsefesinin güncel sorunları
13Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu
14Avrupa birliği ve eğitim
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet Cevizci (2012) Eğitim Felsefesi,Say Yayınları Saffet Bilhan (2001) Eğitim Felsefesine Giriş,Siyasal Kitapevi Ankara Macit Gökberk (1995) Felsefe Tarihi, Ankara, Bilgi Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav100100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı100100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma12828
Okuma28128
Ev Ödevi28128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek