BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S413.2BZeka OyunlarıSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ilkokul öğrencilerinin seviyelerine uygun zeka oyunlarını sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerine öğretmektir. Ayrıca lisans öğrencilerine güncel ve geleneksel zeka oyunlarını tanıtmak ve ilgili zeka oyunlarının Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri dersleriyle nasıl entegre yürütüleceğini onlara öğretmektir. Dersin bir diğer amacı ise lisans öğrencilerine oyun tasarlama becerisi kazandırmak; problem karşısında özgün ve farklı stratejiler geliştirme yolları ile hızlı ve doğru karar verme becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
11. Oyunların kişilik ve zekâ gelişimindeki önemini fark etme
22. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını bilme
33. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını planlama
44. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını uygulama ve değerlendirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Zeka oyunlarının tanımı, işlevi ve içeriği Zeka oyunu tasarlama Çiftini bul, kelime avı, sayı ve kelime bulma oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Futoshiki, örüntü ve kendoku oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Tenner ızgaraları, sayı çemberi, kare karalamaca ve labirent oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Sözcük çemberi, göbek ve şifreli sözcük oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Pentomino, sözcük evi ve resfebe oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Sözcük türetme, anagram, kelime avı ve sihirli piramit oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi ABC bağlama, Kapsül ve patika oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Polyomino, karışık harfler ve eksik harfler oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Zekâ oyunlarının tarihçesi ve eğitimdeki önemi
3Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar
4Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar
5Zekâ oyunları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
6Zekâ Oyunları Eğitimi ile Kazanılan Beceriler
7Ara Sınav
8Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı ve ders planı hazırlama
9İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
10İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
11İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
12İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
13İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
14İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
15İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Lawson, A. E. (1995). Science teaching and the development of thinking. Belmont, Californiya: Wadsworth Publishing Company. • Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum-2. Sınıf Örneği. Editör: Hakan Kurt, İbrahim Yüksel, & M. Ali Savaş. Nobel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Takım/Grup Çalışması11010
Rapor Hazırlama224
Rapor Sunma236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1111        
ÖÇ2  2121        
ÖÇ3  1423        
ÖÇ4  1414        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek