Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S413.2B | Zeka Oyunları | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ilkokul öğrencilerinin seviyelerine uygun zeka oyunlarını sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerine öğretmektir. Ayrıca lisans öğrencilerine güncel ve geleneksel zeka oyunlarını tanıtmak ve ilgili zeka oyunlarının Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri dersleriyle nasıl entegre yürütüleceğini onlara öğretmektir. Dersin bir diğer amacı ise lisans öğrencilerine oyun tasarlama becerisi kazandırmak;
problem karşısında özgün ve farklı stratejiler geliştirme yolları ile hızlı ve doğru karar verme becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Oyunların kişilik ve zekâ gelişimindeki önemini fark etme | 2 | 2. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını bilme | 3 | 3. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını planlama | 4 | 4. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını uygulama ve değerlendirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Zeka oyunlarının tanımı, işlevi ve içeriği
Zeka oyunu tasarlama
Çiftini bul, kelime avı, sayı ve kelime bulma oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Futoshiki, örüntü ve kendoku oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Tenner ızgaraları, sayı çemberi, kare karalamaca ve labirent oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Sözcük çemberi, göbek ve şifreli sözcük oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Pentomino, sözcük evi ve resfebe oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Sözcük türetme, anagram, kelime avı ve sihirli piramit oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
ABC bağlama, Kapsül ve patika oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi
Polyomino, karışık harfler ve eksik harfler oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Zekâ oyunlarının tarihçesi ve eğitimdeki önemi | | | 3 | Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar | | | 4 | Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar | | | 5 | Zekâ oyunları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | | | 6 | Zekâ Oyunları Eğitimi ile Kazanılan Beceriler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı ve ders planı hazırlama | | | 9 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 10 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 11 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 12 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 13 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 14 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 15 | İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Lawson, A. E. (1995). Science teaching and the development of thinking. Belmont, Californiya: Wadsworth Publishing Company.
• Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum-2. Sınıf Örneği. Editör: Hakan Kurt, İbrahim Yüksel, & M. Ali Savaş. Nobel Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 4 | 2 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 4 | 1 | 4 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|