BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S411.2BÖzel EğitimSeçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitimin tanımını yapar ve temel ilkelerini bilir
2Özel eğitime muhtaç çocukları tanılama becerisi geliştirir
3Değişik türdeki engelleri tanıma ve bunlara yönelik eğitim öğretim etkinlikleri geliştirir
4Ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanır
5Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik etkinlikler tasarlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan
2Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler
3Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü
4Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikler
5Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri
6Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu
7Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini
8Ara sınav
9İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri
10İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri
11Özel gereksinimli çocukların tanıları ve durumlarının nedenleri
12Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları
13Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler
14Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
15Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Diken, İbrahim (Edt.).(2013). Özel Eğitim. Ankara:Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım4416
Bireysel Çalışma122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek