|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S411.1B | Trafik ve İlkyardım | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ulaştırma politikaları, trafik eğitimi ve etkinlikleri, trafik kuralları ve ilkyardım ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğrt.Gör. Abdurrahman SEFALI | Öğrenme Çıktıları | 1 | ülkemizdeki trafik gerçeği hakkında bakış açısı geliştirebilecekler | 2 | Türkiyedeki trafik sorunlarına çözüm önerileri üretebileceklerkavrar | 3 | ilköğretime yönelik trafik eğitimi etkinlikleri tasarlar ve uygulayabilecekler | 4 | kazalarda ilkyardımın önemi hakkında duyarlılık geliştirebilecekler | 5 | çeşitli kazalarda oluşabilecek yaralanmalarda kullanabileceği ilkyardım bilgi ve becerileri geliştirebilecekler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ulaştırma politikaları ve Türkiye gerçeği, uzun mesafeli kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları, trafik sorunu ve çözümleri, trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar, trafik eğitimi, ilköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikler, kazalar ve ilkyardım, ilkyardımın temel uygulamaları, hasta ve yaralı taşıma teknikleri, pansuman ve sargılar, doku ve organ bağışı, kanamalar, yaralanmalar, yanık ve donma, zehirlenmeler, hayvan ısırma ve sokmaları, şok, boğulmalarda ilkyardım. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ulaştırma politikaları ve Türkiye gerçeği | | | 2 | Uzun mesafeli kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları | | | 3 | Trafik sorunu ve çözümleri | | | 4 | Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar | | | 5 | Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar | | | 6 | Trafik eğitimi | | | 7 | İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikler | | | 10 | Kazalar ve ilkyardım, ilkyardımın temel uygulamaları | | | 11 | Hasta ve yaralı taşıma teknikleri | | | 12 | Pansuman ve sargılar, doku ve organ bağışı | | | 13 | Kanamalar, yaralanmalar | | | 14 | Yanık ve donma, zehirlenmeler, hayvan ısırma ve sokmaları | | | 15 | Şok, boğulmalarda ilkyardım | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Trafik Eğitimi" H., EREN Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.1999 * Çakır M., (2002) Sağlık ve Trafik Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara * Şenşekerci E., Türkkan A., (2003) Sağlık ve Trafik Eğitimi, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 4 | 4 | 16 | Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Okuma | 2 | 3 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|