|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S407.2B | Etkili İletişim | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kişiler arası iletişim, etkili iletişim, iletişimde duyguların rolü, öğrenci, öğretmen ve veli iletişimi ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilirler. | 2 | 2. etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebilirler. | 3 | 3. öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabilirler. | 4 | 4. iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilirler | 5 | 5. sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirme uygulamaları yapabilirler. | 6 | 6. iletişim becerisini geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kişilerarası iletişimin tanımı | | | 2 | İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri | | | 3 | İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikler | | | 4 | Etkili dinleme ve geri bildirim | | | 5 | Etkili dinleme ve geri bildirim | | | 6 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.) | | | 7 | İletişimi kolaylaştıran etkenler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması | | | 10 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | | | 11 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | | | 12 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | | | 13 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | | | 14 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | | | 15 | İletişim uygulamaları | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık .Etkili İletişim ve Beden Dili, R.TAYFUN, Nobel Yayınları, Ankara 2009 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|