BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S407.2BEtkili İletişimSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kişiler arası iletişim, etkili iletişim, iletişimde duyguların rolü, öğrenci, öğretmen ve veli iletişimi ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilirler.
22. etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebilirler.
33. öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabilirler.
44. iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilirler
55. sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirme uygulamaları yapabilirler.
66. iletişim becerisini geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kişilerarası iletişimin tanımı
2İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri
3İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikler
4Etkili dinleme ve geri bildirim
5Etkili dinleme ve geri bildirim
6Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.)
7İletişimi kolaylaştıran etkenler
8Ara Sınav
9Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması
10İletişimde çatışma ve önlenmesi
11İletişimde çatışma ve önlenmesi
12Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
13Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
14Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar
15İletişim uygulamaları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık .Etkili İletişim ve Beden Dili, R.TAYFUN, Nobel Yayınları, Ankara 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma28128
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek