Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S407.1B | Görsel Sanatlar Eğitimi | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının görsel sanatlarla ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmektir. İlköğretim programına uygun resim, grafik, tekstil tasarımları hazırlayarak görsel sanat algı ve becerilerini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görsel sanatlar eğitiminin çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimine katkısını anlar | 2 | Görsel sanatları oluşturan alt dalları ayırt eder | 3 | Temel eğitim görsel sanatlar öğretim programının amaçlarını, içeriğini tanır | 4 | Temel eğitim programına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar | 5 | Sanatla öğrenmeye yönelik etkinlikler tasarlar ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma | | | 2 | Grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama | | | 3 | Çocuk resmini okuma | | | 4 | Programa uygun resim tasarımı | | | 5 | Programa uygun grafik tasarımı | | | 6 | Tekstil tasarımı | | | 7 | Mimari tasarım | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geleneksel tasarımları uygulama | | | 10 | Resim çizme | | | 11 | Çizim yoluyla görsel algıda farklılaşma | | | 12 | Çizim yoluyla işitsel algıda farklılaşma | | | 13 | Çizim yoluyla dokunsal algıda farklılaşma | | | 14 | Sanat alanıyla öğrenme | | | 15 | Yaratıcılığın gelişimi. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özsoy, V., İlköğretimde Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Resim-I, Kültür Bakanlığı Yayınları. Kırışoğlu, O. T., Sanatta Eğitim.
Ünver, E. , Sanat Eğitimi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Gösterme | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|