Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S314.1B | Matematik Öğretimi II | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Matematik 1 dersinin amaçlarına paralel olarak sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerine uygulama imkanı sunmaktır. Ayrıca derste matematik öğretme yaklaşım ve tekniklerinin detaylı olarak tanıtılması ve uygulanması da amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • İlköğretim matematik dersi öğretim programını tanıyabilmek. | 2 | • Matematik öğretimi programındaki öğrenme alanları, kazanımlar ve amaçlar hakkında fikir sahibi olabilmek | 3 | • Matematik öğretiminde kullanacağı sınıf içi öğretim yöntem ve teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerileri kazanabilmek. | 4 | • Matematik öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanır, öğretim materyalleri geliştirebilmek. | 5 | • Matematik öğretiminde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanıyacak, ölçme araçları geliştirebilmek. | 6 | Temel matematiksel kavramlar | 7 | Etkinlik hazırlama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mevcut ilkokul matematik programında yer alan kazanımlara uygun olarak uygulama örneklerinin yapılması, Sayılar ve sayı öğretiminde karşılaşılan güçlükler, Dört işlemin öğretimi, Dört işlemi içeren problemleri çözme ve kurma, Kesirler ve kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri,
Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2İlkokulda geometri öğretimi ve aşamaları,
Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma,
paralarımız, Veri yönetimi, tablo ve grafikler, Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Her konu ve kazanım için uygun etkinlikler ve materyal tasarlama ve kullanma amacıyla uygulamaların yaptırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme | | | 2 | Tablo ve Grafikler program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri | | | 3 | Geometri öğretimin önemi Geometri öğretiminin genel amaçları Geometri öğretiminde dikkat edilecek noktalar Geometrinin tarihçesi Geometri araç gereçlerinin tanıtımı | | | 4 | Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri | | | 5 | Geometrik cisimler ve öğretimi ve program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri | | | 6 | Öklit geometrisinin temel taşları(nokta,doğru,ışın,doğru parçası,düzlem) ve program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri | | | 7 | Çember, daire,simetri ve öğretimi Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çocukta ölçme fikrinin gelişimi Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 10 | Uzunlukları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 11 | Geometrik şekillerin çevre ve alanı Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 12 | Sıvıları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Geometrik cisimlerin hacmi ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 13 | Tartma, zaman ölçüleri ve paralarımız Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 14 | Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 15 | Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Küçük çocuklar için matematiği anlama/Derek Haylock & Anne Cockburn (Çev. Ed. Z. Yılmaz. Nobel.
2. İlkokulda matematik öğretimi. Yaşar Baykul. Pegem Akademi.
3. Matematik öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım.
4. İlkokulda matematik öğretimi. (Ed. R. Akkaya). Eğiten Kitap.
5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi.
6. Matematik öğretiminin temelleri/İlkokul. Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu. Anı.
7. İlkokul ve ortaokul matematiği- gelişimsel yaklaşımla öğretim. John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams (Çev. Ed. S. Durmuş). Nobel.
8. İnternet kaynakları (MEB, Talim Terbiye Kurulu, NCTM/ ttp://illuminations.nctm.org/ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 7 | 21 |
Tartışma | 1 | 4 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 2 | 3 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 2 | 3 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 2 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 2 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|