BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S311.2BDramaSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Drama; bir düşüncenin beden diliyle anlatımıdır. İçsel bir durumun, bir tasarımın, bir düşüncenin eyleme dönüşmesidir. Grup etkinliği olan drama iletişim esasına dayanır. Grup üyelerinin kendisiyle ve diğer üyelerle birbirine dokunarak kurulan güven ortamında doğaçlamalar yoluyla gelişen bir yaratma süreci yaşanır. Dramanın amacı bireye bu süreci yaşatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Drama terimini tanımlar.
2Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar.
3Eğitsel dramanın tarihsel gelişimini ifade eder.
4Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar.
5Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar.
6Drama tekniklerini uygular..
7Eğitsel drama ortamını tasarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitici drama teriminin tanımı
2Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3Çocuklarla dramanın tarihçesi
4Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları
5Eğitici drama öğretmenin nitelikleri
6Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
7Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki
8Ara sınav
9Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması
10İlköğretimde eğitici dramanın önemi
11İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri
12Eğitici dramada özel teknikler
13Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
14Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
15Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.MEB,(2004). İlköğretim Drama 1. Anakara: MEB Yayınevi. 2.Önder, Alev (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Morpa Yayınları. 3.Üstündüğ, Tülay (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Rol Oynama / Dramatize Etme140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım12448
Uygulama/Pratik28256
Rol Oynama / Dramatize Etme212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  5           
ÖÇ2  4  4        
ÖÇ3  4           
ÖÇ4  5           
ÖÇ5  5           
ÖÇ6  55          
ÖÇ7  4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek