BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S311.1BHayat Bilgisi ÖğretimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayacak
2Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabilecekler
3Dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilecek
4Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve teknikleri tanır
5Hayat Bilgisi dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilecek
6Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklayabilecektir
7
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hayat bilgisinin tanımı, hayat bilgisi derisinin tarihçesi, Hayat bilgisi öğretim programın ögeleri, hayat bilgisi programında etkinlik geliştirme, hayat bilgisi programında ölçme ve değerlendirme, hayat bilgisi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği
2Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları
3Hayat Bilgisi dersinin çocuğu hayata hazırlamada önemi
4Yapılandırmacı yaklaşım ve Hayat Bilgisi dersinde uygulanması
5Hayat Bilgisi öğretiminde tema ve kazanımlar, beceriler ve kişisel nitelikler kavramlar ve ara disiplinler
6Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikler
7Hayat Bilgisi dersi için etkinlik örnekleri
8Ara sınav
9Hayat Bilgisi öğretiminde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri
10Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
11Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
12Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
13Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
14Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
15Final Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• MEB, (2012). İlköğretim 2.Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı. Ankara Pasifik Yayıncılık • Gül. A. ve Diğer.(2007).Hayat Bilgisi Öğretimi (edit: Nurdan Baydal) İstanbul: Lisans Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Uygulama/Pratik5315
Bireysel Çalışma12222
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek