|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S216.1B | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, öğretmen adaylarına öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak, bilgisayar destekli öğretim konusunda yöntem ve teknik bilgisi kazandırmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | alan eğitimine yönelik öğretim teknolojilerini tanıyabilecekler | 2 | özel bir alanda teknolojik araçlardan yararlanabilme becerisi kazanacaklar | 3 | belirli konularda özgün materyaller tasarlama ve geliştirme becerisi kazanacaklar | 4 | geliştirdiği materyalleri öğreteceği derslerde nerede ve nasıl kullanacağı konusunda bilgi ve beceri kazanacaklar | 5 | bilgisayar yazılımlarını tanır ve değerlendirebilecekler | 6 | internetten eğitimsel amaçlı yararlanma yollarını öğrenecekler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması. | | | 2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | | | 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | | | 4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | | | 5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | | | 6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) | | | 7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | | | 8 | Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Öğrenciler tarafından Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması | | | 11 | Öğrenciler tarafından Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması | | | 12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması | | | 13 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi | | | 14 | Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması. | | | 15 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirel, Ö. , Seferoğlu, S. , Yağcı, E. (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegema Yayıncılık
Halis, İ. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık
Yalın H. İ. , (2003) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|