Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S213.2B | Felsefe | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Felsefi bilginin ne olduğu, nasıl ortaya çıkarak geliştiği, hangi konuların nasıl ele alındığı kavratılarak, eleştirel düşünebilme gücünün kazandırılması.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefenin alanlarını kavrar. | 2 | Felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 | Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini analiz eder. | 4 | Temel eğitim felsefesi akımlarını kavrar. | 5 | Çağdaş felsefi akımları kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefe nedir Bilgi nedir Türleri nelerdir, Felsefe bilgisi ve felsefe problemleri, Bilgi kuramı ve temel problemleri,Rasyonalizm, empirizm
Kritisizm, pozitivizm, Analitik felsefe
Pragmatizm, Varlık felsefesi, bilim ve felsefeye göre varlık, Nihilizm, realizm, Varlığın ne olduğu problemi, Ahlak felsefesi ve temel problemleri, Siyaset felsefesi ve temel problemleri, Estetik ve temel problemleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Felsefe ve bilim | | | 3 | Felsefenin çalışma alanları | | | 4 | Felsefenin sosyal bilimler içindeki rolü | | | 5 | Başlıca felsefi akımlar | | | 6 | Türkiye’de düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi | | | 7 | Dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Felsefi perspektifin geliştirilmesi | | | 10 | Felsefe eğitim ilişkisi | | | 11 | Eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi | | | 12 | Eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi | | | 13 | Çağdaş felsefe akımları | | | 14 | Çağdaş felsefe akımları | | | 15 | Çağdaş felsefe akımları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Felsefe, Prof.Dr.İsmail Tunalı, İstanbul
2. Felsefeye Giriş, Prof.Dr.Ahmet Arslan, İzmir
3. Felsefe, Prof.Dr.Nihat Keklik, İstanbul
4. Felsefe Tarihi, Prof.Dr.Macit Görkberk, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|