Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ6B.02 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapmak. Bu konudaki alan yazını incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hülya KODAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapar ve vaka çalışması olarak sunar. | 2 | Ana dili farklı olan çocuklara nasıl öğretim yapılacağı üzerine uygulamalı örnekler hazırlar. | 3 | Anadilde ve yabancı dilde okuma yazma hakkında araştırmalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yaz- ma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmala- rı üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağla- yamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yak- laşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okuma güçlüklerinin doğası ve sebepleri | | | 2 | Okuma güçlüklerini tespit etme | | | 3 | Okuma güçlüklerini tedavi yolları | | | 4 | Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri | | | 5 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Kavramı ve Sınıf Ortamına Yansıması | | | 6 | Anadilde ve Yabancı Dilde Okuma | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Yabancı Dilde Yazma Eğitiminde Yaklaşımlar | | | 9 | Türkçe Öğrenenler Açısından Kalıp Sözler ve İşlevleri | | | 10 | Avrupa Birliği Dil Politikası ve Yabancı Dil Olarak Türkçe | | | 11 | Türkçe'nin Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Yaklaşımlar | | | 12 | Vaka Sunumları | | | 13 | Vaka Sunumları | | | 14 | Vaka Sunumları | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bond, L. G. ve Tinker, M. A. (1957). Reading difficulties, their diagnosis and correction. USA: New ACC York Appleton Century Crofts Inc. Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (Eds.). (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi politika yöntem ve beceriler. Ankara: Anı Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Rapor Sunma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Okuma | 5 | 9 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | 5 | 3 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|