Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SÖ5B.01 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir. Bunun yanı sıra, dersin içeriğine ek olarak resmi programa dahil edilmeyen öğrenimleri desteklemek ve öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşamsal becerilerini artırmayı hedeflemekteyiz. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program dışı faaliyetlerin ne olduğunu ve önemini açıklamak | 2 | Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını bilmek | 3 | Örtük program kavramlarını açıklamak | 4 | Örtük programın programının felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme | 5 | Program dışı etkinlikler ve program arasındaki ilişkileri kurmak | 6 | Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açıklamak | 7 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade etmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı, program dışı faaliyet türleri, program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, program dışı faaliyetler, örtük program, örtük programın içeriği, örtük programın işlenmesi ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psiko-motor, ruhsal, bilişsel) program dışı faaliyetlerin öğrencilerin duyusal özelliklerine etkisini kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler-temel kavramlar | | | 3 | Örtük program ile ilgili yaklaşımlar | | | 4 | Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program | | | 5 | Bir ritüel yeri olarak okul ve okul törenleri | | | 6 | Serbest zaman etkinliklerini değerlendirme | | | 7 | Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi | | | 10 | Fiziksel aktivitenin program dışı etkinliklerle desteklenmesi | | | 11 | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim/motivasyon ilişkisi | | | 12 | Program dışı faaliyetler ve duyusal gelişim ilişkisi | | | 13 | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim ilişkisi | | | 14 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | | | 15 | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyetler/Genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Eğitimde program dışı etkinlikler. Editörler: Necla Köksal & Zeynep Ayvaz-Tuncel. Pegem Akademi.
• Kuramdan uygulamaya eğitimde program dışı etkinlikler. Editör: Adnan Küçükoğlu. Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 6 | 6 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 3 | 2 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|