BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SÖ3B.01Sosyal Beceri ÖğretimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlkokul düzeyinde sosyal becerilerin tanımı, kapsamı ve önemine ilişkin temel bilgilerin kazanılması ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim programı hazırlayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama.
2Duygu ve duyguları düzenleme
3İletişim becerilerini bilme ve kullanma
4Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama
5Beden dilini etkili kullanma
6Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme
7Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme
8Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme
9Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır
10Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Sosyal becerilerin tanımı, sınıflandırılması, önemi, etkileyen faktörler, Sosyal beceri ihtiyacının belirlenmesi ve değerlendirme, Okul öncesinde Sosyal Beceri Eğitim Programı öğretim yöntemleri, Sosyal Beceri Eğitim Programı Aşamaları ve Örnek Oturumlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama.
2Duygu ve duyguları düzenleme
3İletişim becerilerini bilme ve kullanma
4Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama
5Beden dilini etkili kullanma
6Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme
7Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme
8Ara Sınav
9Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme
10Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır.
11Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme
12Sosyal beceri müdahale programları
13Sosyal beceri müdahale programları
14Sosyal beceri müdahale programları
15Sosyal beceri müdahale programları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akkök, F.İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi(Öğretmen el kitabı ). İstanbul, Özgür Yayınları Avcıoğlu, H. Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Kök Yay. Bacanlı,H. Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi. Çifçi, İ. ve Sucuoğlu, B. Bilişsel Süreç Yaklaşımı ile Sosyal beceri Öğretimi. Kök Yay. Deniz, M., & Eryılmaz, A. (2021). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım8324
Tartışma133
Rol Oynama / Dramatize Etme12112
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1           
ÖÇ2   1          
ÖÇ3              
ÖÇ4    2         
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8              
ÖÇ9              
ÖÇ10              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek