Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ3B.01 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlkokul düzeyinde sosyal becerilerin tanımı, kapsamı ve önemine ilişkin temel bilgilerin kazanılması ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim programı hazırlayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama. | 2 | Duygu ve duyguları düzenleme | 3 | İletişim becerilerini bilme ve kullanma | 4 | Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama | 5 | Beden dilini etkili kullanma | 6 | Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme | 7 | Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme | 8 | Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme | 9 | Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır | 10 | Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin İçeriği Sosyal becerilerin tanımı, sınıflandırılması, önemi, etkileyen faktörler, Sosyal beceri ihtiyacının belirlenmesi ve değerlendirme, Okul öncesinde Sosyal Beceri Eğitim Programı öğretim yöntemleri, Sosyal Beceri Eğitim Programı Aşamaları ve Örnek Oturumlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama. | | | 2 | Duygu ve duyguları düzenleme | | | 3 | İletişim becerilerini bilme ve kullanma | | | 4 | Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama | | | 5 | Beden dilini etkili kullanma | | | 6 | Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme | | | 7 | Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme | | | 10 | Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır. | | | 11 | Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme | | | 12 | Sosyal beceri müdahale programları | | | 13 | Sosyal beceri müdahale programları | | | 14 | Sosyal beceri müdahale programları | | | 15 | Sosyal beceri müdahale programları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akkök, F.İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi(Öğretmen el kitabı ).
İstanbul, Özgür Yayınları
Avcıoğlu, H. Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Kök Yay.
Bacanlı,H. Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi.
Çifçi, İ. ve Sucuoğlu, B. Bilişsel Süreç Yaklaşımı ile Sosyal beceri Öğretimi. Kök Yay.
Deniz, M., & Eryılmaz, A. (2021). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 1 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 2 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|