BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SÖ2B.01İlkokul ProgramıSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Program geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermek ve böylece ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihi, psikolojik ve sosyal temellerini incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlayabilme
2Program geliştirme model ve kuramlarını anlayabilme
3Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme
4Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4Program Tasarımı Yaklaşımları
5Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
6Program Geliştirmenin Planlanması
7Ara Sınav
8Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10Programların Denenmesi, Programın Değerlendirilmesi
11Programa Süreklilik Kazandırılması
12İlkokul öğretim programlarının incelenmesi
13İlkokul öğretim programlarının incelenmesi
14Genel sınava hazırlık
15Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21632
Bireysel Çalışma21530
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3212        
ÖÇ2  2112        
ÖÇ3  2111        
ÖÇ4  1551        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek