Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SÖ2B.01 | İlkokul Programı | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Program geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermek ve böylece ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihi, psikolojik ve sosyal temellerini incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlayabilme | 2 | Program geliştirme model ve kuramlarını anlayabilme | 3 | Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme | 4 | Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel | | | 3 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal | | | 4 | Program Tasarımı Yaklaşımları | | | 5 | Eğitimde Program Geliştirme Modelleri | | | 6 | Program Geliştirmenin Planlanması | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | | | 9 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | | | 10 | Programların Denenmesi, Programın Değerlendirilmesi | | | 11 | Programa Süreklilik Kazandırılması | | | 12 | İlkokul öğretim programlarının incelenmesi | | | 13 | İlkokul öğretim programlarının incelenmesi | | | 14 | Genel sınava hazırlık | | | 15 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan.
Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 2 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 5 | 5 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|