Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SÖ1B.01 | Karşılaştırmalı Eğitim | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim
programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim
ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında
bilgi sahibi olma | 2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler
hakkında farkındalığı arttırma | 3 | İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini tanır | 4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır | 5 | Türk Cumhuriyetleri, Güney Kore, Japon Eğitim Sistemlerini
analiz eder | 6 | Türk ve İspanya-Portekiz eğitim sistemlerini karşılaştırır | 7 | İngiliz ve Amerikan eğitim sistemlerini tanır, Türkiye ile
karşılaştırır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi,
Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde
Araştırma Süreci, Diğer Türk Cumhuriyetlerinin, Güney Koreli,
İngiliz, Amerikan, Alman, Norveçli, Fin, İtalyan, İspanyol,
Portekizli ve Japon Eğitim Sistemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı | | | 2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | | | 3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | | | 4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | | | 5 | İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | | | 6 | Diğer Türk Cumhuriyetlerinin (Türkmenistan, Özbekistan,
Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan) eğitim sistemleri
| | | 7 | Alman ve Avusturya eğitim sistemleri
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri | | | 10 | A.B.D eğitim sistemi | | | 11 | İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri | | | 12 | Britanya eğitim sistemleri | | | 13 | Japon Eğitim Sistemi | | | 14 | Güney Kore Eğitim Sistemi | | | 15 | Belçika eğitim Sistemi | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Balcı, A. (2023). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. PEGEM.
Arastaman, G. (2021). Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitim. PEGEM. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|