Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS17 | Matematikte Somutlaştırma | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik öğretiminde somutlaştırmanın önemi; oyunlarla somutlaştırmaya yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematik ve somut materyaller, matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematikte somutlaştırmanın önemini fark eder. | 2 | Eğitsel oyunları ile matematikte somutlaştırma arasındaki ilişkiyi açıklar | 3 | Oyunlarının matematik öğretiminde kullanımını kurgular | 4 | Oyunlar ve matematik tutumu ilişkisini kurar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eğitsel Oyunlarının Kökeni ve Gelişimi, Eğitsel Oyun Çeşitleri, Matematik Öğrenme ve Oyun, Oyun ve Matematik Tutumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik ve Somutlaştırma | | | 2 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: İşlem oyunları, sözcük oyunları | | | 3 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Hafıza oyunları, zekâ soruları | | | 4 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Geometrik-mekanik oyunlar, strateji oyunları | | | 5 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Kavram oyunları, bilgisayar ve mobil cihaz oyunları | | | 6 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve insan, oyun ve çocuk | | | 7 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve zekâ | | | 8 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve matematik | | | 9 | Matematik Öğretme ve Oyun: Öğretim programlarında oyun | | | 10 | Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma | | | 11 | Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma | | | 12 | Matematik Öğretme ve Oyun:Oyun ile öğretim | | | 13 | Oyun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu | | | 14 | yun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aykaç, M. & Köğce, D. (2021). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık
Aksoy, N (2021). Matematikle Oynuyoruz İlkokulda Oyun Tabanlı Matematik Öğretimi. Vizetek Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Rapor Sunma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 2 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 2 | 2 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|