BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS16İlkokulda Problem ÇözmeSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi, problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Huriye KADAKAL
Öğrenme Çıktıları
1Problemleri ve problem türlerini açıklar.
2Matematik öğretim programında problem çözmenin yerini bilir.
3Problem çözme stratejilerini bilir
4Problem çözme sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir.
5Problem kurma sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir.
6Matematiğin gerçek hayatla ilişkisini önemser
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Matematik eğitiminde günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümünde etkili olan problem çözme, karar verme, tahmin, mantıksal düşünme, muhakeme, algoritmik düşünme gibi önemli becerileri öğrencilere kazandırmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı ve giriş. İlkokul matematik programında problemler konusuna ayrılan kazanımların incelenmesi.
2Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi.
3Problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler.
4Problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi.
5Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi.
6Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi.
7Problem örnekleri
8Ara sınav
9Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri.
10Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması.
11Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması.
12Problem çözme ve kurma çalışmaları
13Problem çözme ve kurma çalışmaları
14Problem çözme ve kurma çalışmaları
15Problem çözme ve kurma çalışmaları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Murat Altun, (1997) Matematik Öğretimi,Alfa Yayıncılık, , s.135. Van De Walle John A., (1994) Elementary School Mathematics, Virginia Commenralth Universitl, Longman, V Toptaş, M KILIÇKAYA, (2017) - International Journal of Education …, M Altun, Ç Arslan - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  2221        
ÖÇ2  1214        
ÖÇ3  1111        
ÖÇ4  2121        
ÖÇ5  1112        
ÖÇ6  2111        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek