Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS16 | İlkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi, problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Huriye KADAKAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Problemleri ve problem türlerini açıklar. | 2 | Matematik öğretim programında problem çözmenin yerini bilir. | 3 | Problem çözme stratejilerini bilir | 4 | Problem çözme sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. | 5 | Problem kurma sürecini bilir ve öğretimde kullanabilir. | 6 | Matematiğin gerçek hayatla ilişkisini önemser |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Matematik eğitiminde günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümünde etkili olan problem çözme, karar verme, tahmin, mantıksal düşünme, muhakeme, algoritmik düşünme gibi önemli becerileri öğrencilere kazandırmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve giriş. İlkokul matematik programında problemler konusuna ayrılan kazanımların incelenmesi. | | | 2 | Problem nedir? Problem çözme öğretiminin önemi. | | | 3 | Problem türleri, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. | | | 4 | Problem çözme aşamaları, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi. | | | 5 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | | | 6 | Problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi. | | | 7 | Problem örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri. | | | 10 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | | | 11 | Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması. | | | 12 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | | | 13 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | | | 14 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | | | 15 | Problem çözme ve kurma çalışmaları | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Murat Altun, (1997) Matematik Öğretimi,Alfa Yayıncılık, , s.135.
Van De Walle John A., (1994) Elementary School Mathematics, Virginia Commenralth Universitl, Longman,
V Toptaş, M KILIÇKAYA, (2017) - International Journal of Education …,
M Altun, Ç Arslan - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 1 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|