Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS16 | Çocuklar için Felsefe | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefenin günlük yaşam ve çocuklarla ilişkisini kavrar. | 2 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisini kurar. | 3 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutunu tartışır. | 4 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özelliklerini değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefenin günlük hayatla ve çocukla ilişkisi | | | 2 | Disiplinler arası bir alan olarak felsefe | | | 3 | Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisi | | | 4 | Çocuklar için felsefe eğitimi nedir, önemi ve gereği nedir | | | 5 | Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutu | | | 6 | Çocuklar için felsefe eğitiminde yurt içi ve yurt dışındaki çalışmaları | | | 7 | Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özellikleri | | | 8 | Felsefe eğitimi ve edebi metinler ilişkisi | | | 9 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | | | 10 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi | | | 11 | Çocuklar için felsefe eğitimine ilişkin uygulama örnekleri | | | 12 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | | | 13 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | | | 14 | Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar) | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Direk, N.(2012). Çocuklarla felsefe. İstanbul:Pan yayıncılık.
Dobelli, R. (2013). Hatasız düşünme sanatı. (Çev. I. Arda). İstanbul: NTV Yayınları.
Droit, R.P.(2010). Çocuklarla felsefe sohbetleri. (Çev. A. Karakış). Ankara: Say Yayınları.
Fisher, R. (2005). Thinking children to think. U.K: Nelson Thornes Publication. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 2 | 4 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 3 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|