BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS13Okuma ve Okuduğunu Anlama EğitimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okuma ve okuduğunu anlamanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, okuma ve anlama arasındaki ilişkiye dikkat çekmek, okuma ve anlamanın gerçekleşmesinde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Okuma ve anlama arasındaki ilişkiyi kavrar.
2Okuma yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir.
3Anlama yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir.
4Okuma ve anlama sürecinin değerlendirilmesi konusunda bilgi edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Okuma ve anlama kavramları, Okuma ve anlama süreci, okuma ve anlama ilişkisi, Okuma yöntem ve teknikleri, Okuma değerlendirme stratejileri, anlama yöntem ve teknikleri konusunda teorik ve uygulamalar hakkında farkındalık oluşturma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Okuma ve anlama kavramlarının tartışılması
2Okuma sürecinin incelenmesi
3Anlama sürecinin incelenmesi
4Okuma ve anlama ilişkisi
5Okuma yöntem ve teknikleri
6Okuma yöntem ve teknikleri
7Okuma Değerlendirme Stratejileri
8Ara Sınav
9Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri
10Anlama yöntem ve teknikleri
11Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar
12Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar
13Anlama öğretiminde duyuşsal boyutlar (ilgi, motivasyon, tutum)
14Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
15Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Handbook of Reading Research (2000). Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (2007). (Editörler: Prof. Dr. Ahmet Kırkkılıç, Doç. Dr. Hayati Akyol). Pegem A Yayıncılık. Ankara. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Hartman, D. K., Akyol, H. ve Baş, Ö. (2021). Anlama stratejileri. Ankara: Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  5444        
ÖÇ2  3353        
ÖÇ3  5333        
ÖÇ4  4353        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek