Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS13 | Okuma ve Okuduğunu Anlama Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okuma ve okuduğunu anlamanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, okuma ve anlama arasındaki ilişkiye dikkat çekmek, okuma ve anlamanın gerçekleşmesinde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hülya KODAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okuma ve anlama arasındaki ilişkiyi kavrar. | 2 | Okuma yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir. | 3 | Anlama yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir. | 4 | Okuma ve anlama sürecinin değerlendirilmesi konusunda bilgi edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okuma ve anlama kavramları, Okuma ve anlama süreci, okuma ve anlama ilişkisi, Okuma yöntem ve teknikleri, Okuma değerlendirme stratejileri, anlama yöntem ve teknikleri konusunda teorik ve uygulamalar hakkında farkındalık oluşturma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okuma ve anlama kavramlarının tartışılması | | | 2 | Okuma sürecinin incelenmesi | | | 3 | Anlama sürecinin incelenmesi | | | 4 | Okuma ve anlama ilişkisi | | | 5 | Okuma yöntem ve teknikleri | | | 6 | Okuma yöntem ve teknikleri | | | 7 | Okuma Değerlendirme Stratejileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri | | | 10 | Anlama yöntem ve teknikleri | | | 11 | Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar | | | 12 | Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar | | | 13 | Anlama öğretiminde duyuşsal boyutlar (ilgi, motivasyon, tutum) | | | 14 | Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi | | | 15 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati.
Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem.
Handbook of Reading Research (2000). Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr.
İlköğretimde Türkçe Öğretimi (2007). (Editörler: Prof. Dr. Ahmet Kırkkılıç, Doç. Dr. Hayati Akyol). Pegem A Yayıncılık. Ankara.
Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları
Hartman, D. K., Akyol, H. ve Baş, Ö. (2021). Anlama stratejileri. Ankara: Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | 3 | 5 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | 3 | 5 | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|