Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ27 | İlkokulda Geometri Öğretimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geometrinin amacı, doğada var olan gerçekleri görmek, bunlar arasındaki ilişkileri keşfederek soyut alanda bu ilişkileri gerçek ve yeni ilişkilere götürmektir.
Bu dersin amacı ise öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Huriye KADAKAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler.
2- Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder.
3- Geometrik cisimlerin ve ağlarının temel elemanlarını belirler
4- Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer.
5- Geometrik dönüşümle meydana gelen bir şeklin görünüşünü ve izdüşümünü yapılandırır.
6- Farklı örüntü ve süslemeleri yapılandırarak bunlar arasındaki ilişkileri anlar.
7- Farklı fraktal tasarıları yaratır.
8- Pisagor teoreminin farklı ispat uygulamalarını geometrik materyaller üzerinde uygular.
9- Çeşitli geometri materyalleri kullanarak zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme uygulamaları yapar ve bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkabilecek öğrenci kavram yanılgılarını tespit ederek yorumlar.
10- Temel geometri ve ölçme konularında çeşitli materyallerin günlük hayat uygulamalarını inşa eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin sonunda sınıf eğitimi öğretmen adayları; Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1-Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı | | | 2 | 2-Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder. | | | 3 | 3-Geometrinin doğası Geometri öğrenme ve öğretme. | | | 4 | 4-Geometri ve ölçmede ölçme ve değerlendirme | | | 5 | 5-Geometride tanımlar ve önemi | | | 6 | 6-Geometrik düşünme düzeyleri | | | 7 | 7-Geometrik düşünme düzeylerine göre etkinlikler | | | 8 | 8-Zihnin Geometrik Alışkanlıkları | | | 9 | 9-Temel geometri kavramları ve geometrinin oluşumu | | | 10 | 10-Eşlik ve benzerlik / Boyut | | | 11 | 11-Açı ve Öğretimi | | | 12 | 12-Çokgenlerin Öğretimi | | | 13 | 13-Çevre ve Alan Öğretimi | | | 14 | 14-Geometrik Cisimlerin Öğretimi / Geometrik Dönüşümler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Ağırman-Aydın, T., Küçük Demir, B. (2020) Geometri ve Öğretimi https://www.pegem.net/kitabevi/445024-Geometri-ve-Ogretimi-kitabi.aspx Pegem
2- MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 2 | 6 | 12 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|