BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ27İlkokulda Geometri ÖğretimiSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Geometrinin amacı, doğada var olan gerçekleri görmek, bunlar arasındaki ilişkileri keşfederek soyut alanda bu ilişkileri gerçek ve yeni ilişkilere götürmektir. Bu dersin amacı ise öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Huriye KADAKAL
Öğrenme Çıktıları
11- Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler. 2- Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder. 3- Geometrik cisimlerin ve ağlarının temel elemanlarını belirler 4- Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer. 5- Geometrik dönüşümle meydana gelen bir şeklin görünüşünü ve izdüşümünü yapılandırır. 6- Farklı örüntü ve süslemeleri yapılandırarak bunlar arasındaki ilişkileri anlar. 7- Farklı fraktal tasarıları yaratır. 8- Pisagor teoreminin farklı ispat uygulamalarını geometrik materyaller üzerinde uygular. 9- Çeşitli geometri materyalleri kullanarak zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme uygulamaları yapar ve bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkabilecek öğrenci kavram yanılgılarını tespit ederek yorumlar. 10- Temel geometri ve ölçme konularında çeşitli materyallerin günlük hayat uygulamalarını inşa eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda sınıf eğitimi öğretmen adayları; Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kavrar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11-Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı
22-Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder.
33-Geometrinin doğası Geometri öğrenme ve öğretme.
44-Geometri ve ölçmede ölçme ve değerlendirme
55-Geometride tanımlar ve önemi
66-Geometrik düşünme düzeyleri
77-Geometrik düşünme düzeylerine göre etkinlikler
88-Zihnin Geometrik Alışkanlıkları
99-Temel geometri kavramları ve geometrinin oluşumu
1010-Eşlik ve benzerlik / Boyut
1111-Açı ve Öğretimi
1212-Çokgenlerin Öğretimi
1313-Çevre ve Alan Öğretimi
1414-Geometrik Cisimlerin Öğretimi / Geometrik Dönüşümler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Ağırman-Aydın, T., Küçük Demir, B. (2020) Geometri ve Öğretimi https://www.pegem.net/kitabevi/445024-Geometri-ve-Ogretimi-kitabi.aspx Pegem 2- MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Problem Çözümü2612
Soru-Yanıt122
Beyin Fırtınası199
Bireysel Çalışma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma3721
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
Okuma111
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3342        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek