BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ26İlkokulda Düşünme EğitimiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim düzeyinde öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik yapılabilecek düşünme eğitimi uygulamalarının katkısını öğrencilerin fark etmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Celal Boyraz
Öğrenme Çıktıları
1Düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözme gibi kavramları tanımlayabilecek
2Düşünme becerilerinin geliştirilmesinin ülke ekonomisine katkıları hakkında farkındalık sahibi olabilecek
3Düşünmenin geliştirilmesinde önemli olan hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecek
4Düşünme eğitiminde öğretmen rolünü kavrayabilecek
5Düşünme eğitiminde kullanılabilen metinlerin özelliklerini fark edebilecek
6İlkokulda düşünme eğitimi uygulamalarına yönelik planlar hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme, düşünme nasıl geliştirilir? Düşünme eğitimi programları, düşünme eğitiminde öğretmen rolü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı ve giriş
2Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir?
3Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme
4Problem çözme, Karar verme
5Düşünme neden geliştirilmeli?
6Düşünme eğitim programları
7Düşünme nasıl geliştirilmeli?
8Ara sınav
9Düşünme eğitiminde öğretmen rolü
10Dil becerileri ve düşünme eğitimi
11İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
12İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
13İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
14İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
15İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Alkın Şahin, S. ve Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. G. Ekici ve M. Güven (Editörler), Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 392-426). Ankara: Pegem Akademi. 2. Başar, H. (2013). Nasıl düşünelim? Ankara: Pegem Akademi 3. Doğanay, A. (2015). Etkin vatandaşlık için düşünme becerilerinin öğretimi, C. Öztürk (Edt), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.145-185). Ankara: Pegem Akademi. 4. Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi. A. Doğanay (Edt). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. (s. 328-384), Ankara: PegemA Yayıncılık 5. MEB (2007). Düşünme eğitimi öğretim programı. Ankara: MEB 6. Saban, A. (2014). Öğrenme-öğretme süreci. Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  2112        
ÖÇ2  2111        
ÖÇ3  2121        
ÖÇ4  21 2        
ÖÇ5  1 11        
ÖÇ6  1121        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek