Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ26 | İlkokulda Düşünme Eğitimi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim düzeyinde öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik yapılabilecek düşünme eğitimi uygulamalarının katkısını öğrencilerin fark etmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Celal Boyraz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözme gibi kavramları tanımlayabilecek | 2 | Düşünme becerilerinin geliştirilmesinin ülke ekonomisine katkıları hakkında farkındalık sahibi olabilecek | 3 | Düşünmenin geliştirilmesinde önemli olan hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecek | 4 | Düşünme eğitiminde öğretmen rolünü kavrayabilecek | 5 | Düşünme eğitiminde kullanılabilen metinlerin özelliklerini fark edebilecek | 6 | İlkokulda düşünme eğitimi uygulamalarına yönelik planlar hazırlayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme, düşünme nasıl geliştirilir? Düşünme eğitimi programları, düşünme eğitiminde öğretmen rolü |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve giriş | | | 2 | Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? | | | 3 | Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme | | | 4 | Problem çözme, Karar verme | | | 5 | Düşünme neden geliştirilmeli? | | | 6 | Düşünme eğitim programları | | | 7 | Düşünme nasıl geliştirilmeli? | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Düşünme eğitiminde öğretmen rolü | | | 10 | Dil becerileri ve düşünme eğitimi | | | 11 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | | | 12 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | | | 13 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | | | 14 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | | | 15 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Alkın Şahin, S. ve Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. G. Ekici ve M. Güven (Editörler), Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 392-426). Ankara: Pegem Akademi.
2. Başar, H. (2013). Nasıl düşünelim? Ankara: Pegem Akademi
3. Doğanay, A. (2015). Etkin vatandaşlık için düşünme becerilerinin öğretimi, C. Öztürk (Edt), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.145-185). Ankara: Pegem Akademi.
4. Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi. A. Doğanay (Edt). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. (s. 328-384), Ankara: PegemA Yayıncılık
5. MEB (2007). Düşünme eğitimi öğretim programı. Ankara: MEB
6. Saban, A. (2014). Öğrenme-öğretme süreci. Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 1 | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|