Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ28 | Çalgı Öğretimi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına temel düzeyde elde edindikleri müzik dersi ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanabilmelerini sağlamak, temel eğitimde kullanılabilecek enstrümanların yapı özelliklerini kavratmak, temel eğitimde müziğin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Orff çalgılarını tanır | 2 | Telli çalgıları tanır | 3 | Üflemeli çalgıları tanır ve çalar | 4 | çalgıları oyun öğretiminde etkili olarak kullanır | 5 | Temel nota bilgisini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Özgül,İ.2009;Eğitim fakülteleri ve İlköğretim okulları için Müzik eğitimi ve öğretimi.Pegem Akademi,Ankara |
Dersin İçeriği |
Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, melodika, flüt, ukulele, kalimba, davul, zil gibi müzik aletlerini çalabilme becerisi kazandırma, çalgı kullanılarak yapılacak etkinliklerin diğer disiplinlerde uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amaçları ve kaynakları. Ses nedir? Sesin yükseklik, süre, gürlük ve tını açısından özellikleri. Müzik yazısının elemanları: Nota, dizek, açkı kavramları. | | | 2 | Birim zaman, vuruş, ölçü kavramları. Metronom kullanımı ile ikilik, dörtlük, sekizlik nota değerleri ile çalışma. İki zamanlı basit ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. | Ölçü vurma, ezgi ve ritim yazma. Solfej, dikte ve ritmik okuma. | | 3 | Müziğimizde ritim ve ezgi | | | 4 | Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar | | | 5 | Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar | | | 6 | Orff çalgıları hakkında bilgiler ve uygulamalar | | | 7 | Üflemeli çalgılar ve uygulamaları | | | 8 | Üflemeli çalgılar ve uygulamaları | | | 9 | Üflemeli çalgılar ve uygulamaları | | | 10 | Telli çalgılar ve uygulamalar | | | 11 | Telli çalgılar ve uygulamalar | | | 12 | Telli çalgılar ve uygulamalar | | | 13 | Temel eğitim müzik müfredatı ile ilgili etkinliklerin uygulanması. | | | 14 | Temel eğitim müzik müfredatı ile ilgili etkinliklerin uygulanması. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Uygulama/Pratik | 1 | 6 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|