|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ27 | Konuşma ve Dinleme Eğitimi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Anlama becerisi olarak dinleme ve konuşmanın önemini ve dinleme ve konuşma sürecinin aşamalarını kavratmak; dinleme ve konuşma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu kavramları yeniden ifade edebileceklerdir | 2 | Öğrenciler dinleme ve konuşma türleri arasındaki farkları belirleyecektir. | 3 | Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin geliştirilmesi için farklı alıştırmalar yaratabilecek ve bunları uygulayabileceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Dinleme ve konuşma becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Öğretmen adaylarına, ilkokul Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dinleme nedir? İşitme ve dinleme. Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri | | | 2 | Ana dili ve dinleme ilişkisi. Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi. | | | 3 | Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri. | | | 4 | Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri. | | | 5 | Dinleme Eğitimi | | | 6 | Ailede Dinleme Eğitimi | | | 7 | İletişim kavramı, Konuşma becerisi. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | İletişim ve konuşma | | | 10 | Konuşmanın zihinsel unsurları | | | 11 | vurgu, tonlama, Boğumlama, durak | | | 12 | Türkçe Öğretim Programı’nda konuşma eğitimi | | | 13 | Konuşma yöntem ve teknikleri | | | 14 | Konuşma kaygısı ve tutumu | | | 15 | Konuşma uygulamaları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 15 | 15 | Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 | Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Performans | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 3 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|