BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SEÇ27Konuşma ve Dinleme EğitimiSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Anlama becerisi olarak dinleme ve konuşmanın önemini ve dinleme ve konuşma sürecinin aşamalarını kavratmak; dinleme ve konuşma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu kavramları yeniden ifade edebileceklerdir
2Öğrenciler dinleme ve konuşma türleri arasındaki farkları belirleyecektir.
3Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin geliştirilmesi için farklı alıştırmalar yaratabilecek ve bunları uygulayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dinleme ve konuşma becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Öğretmen adaylarına, ilkokul Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinleme nedir? İşitme ve dinleme. Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri
2Ana dili ve dinleme ilişkisi. Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi.
3Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri.
4Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri.
5Dinleme Eğitimi
6Ailede Dinleme Eğitimi
7İletişim kavramı, Konuşma becerisi.
8ara sınav
9İletişim ve konuşma
10Konuşmanın zihinsel unsurları
11vurgu, tonlama, Boğumlama, durak
12Türkçe Öğretim Programı’nda konuşma eğitimi
13Konuşma yöntem ve teknikleri
14Konuşma kaygısı ve tutumu
15Konuşma uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11515
Uygulama/Pratik11212
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Performans122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3343        
ÖÇ2  3333        
ÖÇ3  3333        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek