|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ24 | Mikroskopta Etkinlikler | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin mikroskobu çok yönlü kullanmasını sağlaması ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde (canlı ve cansız objeler) etkinlik yapabilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mikroskobu tanır ve kısımlarını bilir. | 2 | Mikroskobu kullanabilir. | 3 | Mikroskopta ışık ayarı, diyafram ve objektifi objeye uygun kullanabilir. | 4 | İncelenecek objenin hangi aşamalarda geçmesi gerektiğini bilir. | 5 | Kesit almayı bilir. | 6 | Canlı ve cansız objelerden preperat hazırlayabilir. | 7 | İncelen objenin raporunu hazırlayabilir. | 8 | Laboratuarda değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar | 9 | Uygulanan mikroskop etkinliğinin eğitim amaçlarına uygun eğitici bir şekilde uygular ve yeni etkinlikler geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Mikroskobu tanıyıp kullanabilmek için İncelenecek materyallerin preperat haline getirilmesi ve kesit alma çeşitleri yer almaktadır. Canlı veya cansız objelerin incelenme şekilleri. Rapor oluşturma ve sonuçları tartışma. Benzer etkinlikler türetme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, Laboratuar kuralları | | | 2 | Mikroskobu tanıma | | | 3 | Mikroskobu kullanma | | | 4 | En çok merak edilen objelerin seçimi | | | 5 | Seçilen objelerin haftalara dağılımı ve inceleme şekillerinin belirlenmesi, raporlanması. | | | 6 | Gerçek bir laboratuar raporu nasıl olmalı? | | | 7 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 8 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 9 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 10 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 11 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 12 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 13 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 14 | Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…) | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fen Labaratuarı uygulamaları
Mikroskop | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 11 | 1 | 11 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 11 | 1 | 11 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|