Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS1701.2B3 | Algoritma ve Programlama Mantığı (Teknik Bilimler MYO) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek, programlama yöntemini ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını bir programlama dili ile göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | akış diyagramlar | 2 | girdi-çıktı kavramları | 3 | döngüler | 4 | karar yapıları, | 5 | karar verme
ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi | 6 | algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları | 7 | fonksiyon kullanarak
uygun çözün algoritmalarının oluşturulması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme
ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak
uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması
ve uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | akış diyagramlar | | | 2 | girdi-çıktı kavramları | | | 3 | döngüler | | | 4 | karar yapıları, | | | 5 | karar verme
ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi | | | 6 | algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları | | | 7 | fonksiyon kullanarak
uygun çözün algoritmalarının oluşturulması | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; | | | 10 | Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması
ve uygulamaları. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Gösterme | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|