Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS12 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır. | 4 | Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürü- nün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar | | | 2 | Çocukluğun tarihsel gelişimi | | | 3 | Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri | | | 4 | İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile | | | 5 | Osmanlı da yenileşme döneminde çocuk ve aile | | | 6 | Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile | | | 7 | Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye'de aile araştırmaları | | | 10 | Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi | | | 11 | Türkiye' de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri | | | 12 | Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk | | | 13 | Aile, toplum ve eğitim | | | 14 | Ödev sunumları | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları.
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları.
Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157.
Postman, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. Ankara: İmge Yayınları.
Yıldırım, E. ve Canatan, K. (2011). Aile sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 2 | 2 | 2 | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|