BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS12Türk Kültüründe Çocuk ve EğitimSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur.
3Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır.
4Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürü- nün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar
2Çocukluğun tarihsel gelişimi
3Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri
4İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile
5Osmanlı da yenileşme döneminde çocuk ve aile
6Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile
7Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları
8Ara Sınav
9Türkiye'de aile araştırmaları
10Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi
11Türkiye' de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri
12Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk
13Aile, toplum ve eğitim
14Ödev sunumları
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157. Postman, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. Ankara: İmge Yayınları. Yıldırım, E. ve Canatan, K. (2011). Aile sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım51050
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11111
Okuma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  2322        
ÖÇ2  5131        
ÖÇ3  1122        
ÖÇ4  2223        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek