Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS11 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri kavramı hakkındaki kuramsal bilgilerinin arttırılması ve bu kuramsal bilgiyi kullanarak ilkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal beceri kavramını tanımlar, boyutlarını ve boyutların birbirleri ile ilişkisini açıklar. | 2 | Sosyal beceri kazandırmada kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer. | 3 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri inceler. | 5 | İlkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal be- cerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; ço- cuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genel- leştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal beceri kavramının tanımı | | | 2 | Sosyal becerinin boyutları ve boyutların birbirleri ile ilişkisi | | | 3 | Sosyal beceri edinimi ve becerilerin genellenmesi | | | 4 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler | | | 5 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler | | | 6 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler | | | 7 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmesi | | | 10 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmes | | | 11 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | | | 12 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | | | 13 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | | | 14 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi (Öğretmen el kitabı). İstanbul: Özgür Yayınları.
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Bacanlı, H. (2014). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Çetin, F., Bilbay, A. A., Kaymak, D. A. (2002). Çocuklarda sosyal beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Çifci, İ., Sucuoğlu, B. (2012). Sosyal beceri öğretimi bilişsel süreç yaklaşımıyla. Ankara: Kök Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 5 | 12 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 4 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 2 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | 5 | 1 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|