BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS11Sosyal Beceri ÖğretimiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri kavramı hakkındaki kuramsal bilgilerinin arttırılması ve bu kuramsal bilgiyi kullanarak ilkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerilerinin geliştirilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Sosyal beceri kavramını tanımlar, boyutlarını ve boyutların birbirleri ile ilişkisini açıklar.
2Sosyal beceri kazandırmada kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer.
3Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
4İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri inceler.
5İlkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal be- cerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; ço- cuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genel- leştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal beceri kavramının tanımı
2Sosyal becerinin boyutları ve boyutların birbirleri ile ilişkisi
3Sosyal beceri edinimi ve becerilerin genellenmesi
4Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler
5Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler
6Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler
7Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler
8Ara sınav
9İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmesi
10İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmes
11Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
12Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
13Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
14Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
15Genel sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi (Öğretmen el kitabı). İstanbul: Özgür Yayınları. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Bacanlı, H. (2014). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Çetin, F., Bilbay, A. A., Kaymak, D. A. (2002). Çocuklarda sosyal beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Çifci, İ., Sucuoğlu, B. (2012). Sosyal beceri öğretimi bilişsel süreç yaklaşımıyla. Ankara: Kök Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım31030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma51260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1111        
ÖÇ2  5411        
ÖÇ3  1122        
ÖÇ4  1111        
ÖÇ5  5511        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek