BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS10Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ilkokullarda gerçekleşen öğretimin değerlendirilmesi konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Bununla birlikte adaylara nitelikli bir sınıf içi değerlendirmenin nasıl yapılacağını öğretmek, geleneksel ve modern-güncel değerlendirme yaklaşımları hakkında görü kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramları ve öğrenme alanlarını bilme.
2Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını, yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağını, geribildirim ve önemini bilme.
3Sözlü sınavların, yazılı yoklamaların, kısa cevaplı soruların ve sınıflama gerektiren testlerin ne olduğunu ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
4Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinliklerinin temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
5Performansların ölçümünün nasıl yapılacağını bilme. Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçların temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
6Proje ve portfolyo değerlendirmelerini ve nasıl uygulanacağını bilme. Görüşme ve gözlemin temel özelliklerini ve bu yöntemlerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrama. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı Geribildirim ve önemi Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri Performansların ölçümü Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar Proje ve portfolyo değerlendirmeleri Görüşme ve gözlem
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması. Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar
2Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler
3Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı
4Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı
5Geribildirim ve önemi
6Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar
7Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler
8Ara Sınav
9Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi
10Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri
11Performansların ölçümü
12Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar
13Proje ve portfolyo değerlendirmeleri
14Görüşme ve gözlem
15Genel tekrar ve uygulama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem. Yıldırım, C. (1999). Eğitimde öçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM Yayınları. Mcmillan, J. H. (2007). Calassroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. USA: Pearson Education Inc.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma5945
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1115        
ÖÇ2  1115        
ÖÇ3  2215        
ÖÇ4  1215        
ÖÇ5  2135        
ÖÇ6  1215        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek