Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS10 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ilkokullarda gerçekleşen öğretimin değerlendirilmesi konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Bununla birlikte adaylara nitelikli bir sınıf içi değerlendirmenin nasıl yapılacağını öğretmek, geleneksel ve modern-güncel değerlendirme yaklaşımları hakkında görü kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramları ve öğrenme alanlarını bilme. | 2 | Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını, yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağını, geribildirim ve önemini bilme. | 3 | Sözlü sınavların, yazılı yoklamaların, kısa cevaplı soruların ve sınıflama gerektiren testlerin ne olduğunu ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme. | 4 | Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinliklerinin temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme. | 5 | Performansların ölçümünün nasıl yapılacağını bilme. Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçların temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme. | 6 | Proje ve portfolyo değerlendirmelerini ve nasıl uygulanacağını bilme. Görüşme ve gözlemin temel özelliklerini ve bu yöntemlerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrama. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar
Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler
Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı
Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı
Geribildirim ve önemi
Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar
Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler
Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri
Performansların ölçümü
Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar
Proje ve portfolyo değerlendirmeleri
Görüşme ve gözlem |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması. Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler | | | 3 | Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı | | | 4 | Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı | | | 5 | Geribildirim ve önemi | | | 6 | Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar | | | 7 | Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi | | | 10 | Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri | | | 11 | Performansların ölçümü | | | 12 | Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar | | | 13 | Proje ve portfolyo değerlendirmeleri | | | 14 | Görüşme ve gözlem | | | 15 | Genel tekrar ve uygulama | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem.
Yıldırım, C. (1999). Eğitimde öçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM Yayınları.
Mcmillan, J. H. (2007). Calassroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. USA: Pearson Education Inc. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 5 | 9 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 2 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 2 | 1 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 2 | 1 | 3 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 1 | 2 | 1 | 5 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|