BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS9Risk Altındaki Çocuklar ve EğitimiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır,
2Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar,
3Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular,
4Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır
5Bu gruplarla çalışan STK?ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir
6Bu gruplara hizmet veren kurumlara katkı sağlayacak projeler üretir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuk- lar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altında- ki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı
2Risk grubundaki çocuklar kimlerdir?
3Risk gruplarını tanımanın önemi ? Önleme çalışmalarının gerekliliği
4Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
5Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü ve bildirim süreçleri
6 Dünyada ve Türkiye'de risk grubuna giren çocukların durumu
7Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye'de uygulanan önleme ve destek programları
8Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi)
9Ara Sınav
10Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar
11Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları
12Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti.
13Proje sunumları
14Proje sunumları
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Vision for Children At Risk (2017). Promoting Child Well-Being. https://visionforchildren.org. SOS Children?s Villages International (2015). Child At Risk The world?s most vulnerable children: who they are, where they live, and what puts them at risk . https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/384bc38a-62aa-4c2a-9563-a5ecc61b6a77/SOS-Child-at-risk-report-web.pdf. Rand Report (2005). Children at Risk Consequences for School Readiness and Beyond https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB9144.html. Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub . Aydın, İ (2002) Risk Altındaki Çocukların Eğitiminde Alternatif Okullar :ABD Örneği https://www.kriminoloji.com/Risk_Altindaki_Cocuklarin_Egitimi-Inayet_Aydin.htm. F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21530
Bireysel Çalışma51260
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   4          
ÖÇ2  2           
ÖÇ3              
ÖÇ4   4          
ÖÇ5              
ÖÇ6   5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek