BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS8Kapsayıcı Dil ÖğretimiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapmak. Bu konudaki alan yazını incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerisi kazanamamış öğrencilere müdahalede bulunacak çalışmalar yapar ve vaka çalışması olarak sunar.
2Ana dili farklı olan çocuklara nasıl öğretim yapılacağı üzerine uygulamalı örnekler hazırlar.
3Anadilde ve yabancı dilde okuma yazma hakkında araştırmalar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yaz- ma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmala- rı üzerinde durulur; ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağla- yamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur; göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yak- laşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Okuma güçlüklerinin doğası ve sebepleri
2Okuma güçlüklerini tespit etme
3Okuma güçlüklerini tedavi yolları
4Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşımları ve Yöntemleri
5Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Kavramı ve Sınıf Ortamına Yansıması
6Anadilde ve Yabancı Dilde Okuma
7Ara Sınav
8Yabancı Dilde Yazma Eğitiminde Yaklaşımlar
9Türkçe Öğrenenler Açısından Kalıp Sözler ve İşlevleri
10Avrupa Birliği Dil Politikası ve Yabancı Dil Olarak Türkçe
11Türkçe'nin Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Yaklaşımlar
12Vaka Sunumları
13Vaka Sunumları
14Vaka Sunumları
15Genel sınava hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bond, L. G. ve Tinker, M. A. (1957). Reading difficulties, their diagnosis and correction. USA: New ACC York Appleton Century Crofts Inc. Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (Eds.). (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi politika yöntem ve beceriler. Ankara: Anı Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Rapor Sunma140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Rapor Sunma2612
Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2714
Okuma5945
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)132
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  4534        
ÖÇ2  4555        
ÖÇ3  4444        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek