BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS5İlkokul Ders Kitapları İncelemesiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının İlkokul Ders Kitapları dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve uygulamada kullanılan ilkokul ders kitaplarını öğretim programları çerçevesinde biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri açıklayabileceklerdir.
2Ders kitaplarının öğretimsel değerlerini, işlevlerini, türlerini ve yararlarını bilir.
3Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımını ve aşamalarını tanır.
4Ders kitaplarını görsel özellikler, dil ve anlatım özellikleri ile basım özellikleri bakımından değerlendirir.
5İlkokul ders kitaplarını dil becerileri açısından inceler.
6Öğretim programına göre ders kitabı hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabını hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlkokul Ders Kitapları İncelemesi dersinin içeriği ve amaçları
2Ders kitaplarının öğretimsel değeri
3Ders kitaplarının işlevleri, türleri ve yararları
4Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımları ve aşamaları
5Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri
6Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri
7Ders kitaplarının dil ve anlatım özellikleri
8Ara Sınav
9Ders kitaplarının resim ve şekil özellikleri
10Ders kitaplarında metin seçimi ve çeşitliliği
11Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
12Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
13Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
14Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
15Genel sınava hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Editör: Özcan Demirel, Pegem Akademi Yayıncılık 2011, Ankara.Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Erdal Ceyhan, 2010, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Abdurrahman Kılıç - Serdal Seven, Öğreti Yayıncılık 2008, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Editör: Leyla Küçükahmet), Nobel Yayıncılık, 2003 MEB Öğretim Programları Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Editör: Hakan Ulper, Pegem A Yayınları, Ankara 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Proje Sunma140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Proje Sunma122
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1223        
ÖÇ2  4531        
ÖÇ3  5253        
ÖÇ4  2424        
ÖÇ5  4243        
ÖÇ6  3333        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek