|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS4 | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Dünyadaki ve Türkiye?deki çocuk ve oyun kavramlarını tanımlamaları, çocuk ve oyun kavramları arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, geleneksel çocuk oyunlarının çocukların hayatındaki yerini ve önemini kavratmak, geleneksel çocuk oyunlarının isimleri, oynanış şekilleri ve kuralları hakkında bilgi kazandırmaktır ve geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul çocuklarına öğretilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Oyunun bireylerin çok yönlü gelişimine kazandırdıklarını kavrar | 2 | Eğitimde oyunun kullanım yerlerini öğrenir | 3 | Geleneksel Türk çocuk oyunları ile ilgili bilgi elde eder ve bu oyunları ilkokul çocuklarına uygulatır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk ve oyun kavramları | | | 2 | Çocuk oyunlarının tarihçesi | | | 3 | Oyunun çocuk gelişimine etkisi | | | 4 | Geleneksel çocuk oyunlarının isimleri ve kuralları | | | 5 | Yağ Satarım Bal Satarım, Mendil Kapmaca, Tombik Oyunu, Yedi Kiremit, Yakantop | | | 6 | Sapan, Topaç, Akkoç Karakoç, Aşık Oyunu, Çiz Oyunu | | | 7 | Hodak Oyunu, Sütlü Kemik, Yedi Kale Oyunu, Çember Oyunu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eşlerim Beş, Karaçör Oyunu, Peçiç, Halka Oyunu, Uçan Halka | | | 10 | Altın Top, Çelmeccik, Çot Oyunu, Eğir (Koka) | | | 11 | Fidefter Oyunu, Gıç Gıç, Çubuk Oyunu | | | 12 | Yıldız Kaydı, Tik Tak Oyunu, Kanatlı Ceviz | | | 13 | Tel Araba, Ebe Beni Kurda Verme, Kız Kaçırma Oyunu, Holi Oyunu | | | 14 | Hostik Oyunu, Çelik Çomak, Tornet, Kağnı Oyunu, Kızak Oyunu | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Erçelik, M. ve diğerleri (2011) Türkiye?de Oynanan Geleneksel Çocuk Oyunları, Comenius Projesi Kitapçığı, Konya
Güneş M. ve Güneş H. (2008) Çocuk Oyunları, Anı Yayıncılık: Ankara
Kileci, M. (2014) İşimiz Gücümüz Oyun, Elma Yayınları: Ankara
Onur, B. ve Güney N. (2002) Türkiye?de Çocuk Oyunları, Ankara Üniversitesi Basımevi: Ankara
Oğuz Öcal M. (ed.)(2007) Somut Olmayan Kültürel Miras, Grafik Tasarım: Ankara
Özdemir, N. (2006) Türk Çocuk Oyunları (2 cilt), Akçağ Yayınları:Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 2 | 16 | 32 | Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Okuma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 2 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | 1 | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|