Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SIS3 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı çocuk psikolojisinin konusunu, gelişimi, ilkelerini ve gelişim dönemlerini inceleyerek; çocuğun yakın çevresi, uyumu ve yaşadığı psikolojik sorunları ele almaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimi, ilkelerini ve çeşitli gelişim dönemlerini inceler. | 2 | Çocuğun yakın çevresi, aile, arkadaş, okul ve öğretmen ilişkilerini inceler. | 3 | Çocuklardaki uyum ve davranış bozukluklarını araştırır. | 4 | Çocuklardaki psikolojik bozuklukları araştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemleri | | | 2 | Gelişim Kavramı, İlkeleri ve Gelişim Dönemleri | | | 3 | Bedensel ve Motor Gelişim | | | 4 | Bilişsel Gelişim ve Zekâ Gelişimi | | | 5 | Dil Gelişimi | | | 6 | Sosyal ve Duygusal Gelişim | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Ahlak Gelişimi | | | 9 | Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim | | | 10 | Çocukta Uyum ve Davranış Bozuklukları | | | 11 | Çocuklarda Psikolojik Bozukluklar | | | 12 | Çocuğun Yakın Çevresi: Aile, Arkadaş, Okul ve Öğretmen | | | 13 | Çocuk ve Okul | | | 14 | Çocuk Psikolojisi ve Çizgi Filmler | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Adler, A. (2016). Çocuk Eğitimi.(Çev. Kamuran Şipal). İstanbul: Say Yay.
Aydın, B. (2015). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Yay.
Budak, E. ve Akbaş, A. (2011). Okuldaki Çocuk. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
Gül, E. (2017). Çocuklarda Psikolojik Sorunlar ve Tedavisi. İstanbul: Çıra Yay.
Solmuş, T. (2016). Çocuk Psikolojisi ve Çizgi filmler. Ankara: Nobel Yaşam.
Yavuzer, H. (2017). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 2 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 5 | 2 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|