BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SIS2Çocuk EdebiyatıSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin Çocuk Edebiyatı dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve bu derste öğrendiklerini İlköğretimdeki öğrencilerine uygun hale getirip çocuklar için hazırlanmış çocuk kitaplarıyla onların tanışmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1İlköğretim birinci kademedeki öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojilerine göre kitaplara duyabilecekleri ilgi düzeylerini bilir.
2Okuma alışkanlıklarını geliştirmede başvurabilecekleri yöntemleri kavrar.
3Çocuk kitaplarının ilköğretim birinci kademe sınıflarında kullanımı ile ilgili yöntem teknikleri inceler.
4 Çocuk edebiyatının tarihsel sürecini kavrar.
5Çocuk edebiyatı çerçevesinde yayımlanmış çocuk kitapları ve bu kitaplarda olması gereken nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
6Yayımlanmış çocuk kitaplarını inceler.
7Çocuk kitabı yazarlarını, resimleyicilerini, yayın evlerini tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen aday- larının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların ço- cukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara ses- lenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk edebiyatının tanımı, çocuğun gelişimi ve psikolojisi
2Çocuk kitaplarını okuma alışkanlığı oluşturma
3Çocukluğun ve çocuk edebiyatının tarihsel değişimi ve gelişimi, çocuk edebiyatının türleri
4Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri
5Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri
6Çocuklara kitap okuma, çocuk kitaplarının sınıf içi kullanımı ve kaynaklar
7Çocuklar için halk edebiyatı ürünleri ve masalların eğitimdeki yeri
8Ara sınav
9Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme
10Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme
11Çocuklar için bilgilendirici eserler
12Çocuk tiyatroları, şiirleri ve oyunları
13Sınıf gazeteleri ve çocuk dergileri ve diğer kaynaklar
14Değişik kültürlerden çeviri çocuk kitapları
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nas, Recep (2002). Örneklerle Çocuk Edebiyatı. Bursa: Ezgi Kitabevi Çılgın, Alev Sınar (2007). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Morpa Sever S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık, Ankara. Kıbrıs İ. (2000). Çocuk Edebiyatı. Eylül Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Proje Sunma140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21632
Proje Sunma122
Bireysel Çalışma21530
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  1225        
ÖÇ2  1141        
ÖÇ3  3255        
ÖÇ4  1551        
ÖÇ5  1151        
ÖÇ6  5212        
ÖÇ7  4115        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek