Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ17 | Türk Musikisi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk müzik kültürünü tarihsel evreleri ile tanımak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Müziği tarihi bilgi ve becerisi ile donanabilme | 2 | Müzikal tartışmaları etkin bir şekilde yapabilme | 3 | Türk müzik tarihi ile ilgili bağlantılı içerikleri açıklayabilme | 4 | Türk müziği dönemlerini anlama becerisi gösterebilme | 5 | Eski Türklerde müzik anlayışı hakkında bilgi sahibi olabilme | 6 | Türk müzik kültürü hakkında tartışma ortamında takım ve bireysel sorumluluk alma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteci- ler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler | | | 2 | Türk müziği tarihine bakış açıları | | | 3 | Türk müziği tarihinin oluşumuna dair kültürel incelemeler | | | 4 | Türk müziği coğrafyası, yayılışı ve etkileri | | | 5 | Türk Müziği ve Batı Müziği etkileşimleri ve bestecilerin rolleri | | | 6 | Türk müziğinde nota yazısı, tarihi ve nota icatlarından örnekler | | | 7 | Türk müziğinde tarihinde meşk sistemi ve etkileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türk müziği tarihinde eğitim anlayışı ve eğitim kurumları | | | 10 | Türk müziği tarihinde dönem anlayışı | | | 11 | İslamiyet öncesi Türk müzik kültürü, hazırlık ve oluşum dönemi | | | 12 | Altaylarda müzik kültürü | | | 13 | Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda müzik kültürü | | | 14 | Tamamlayıcı çalışmalar | | | 15 | Final exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AK,Ahmet Şahin, Türk Musikisi Tarihi, Ankara 2009 EUGENIA, POPESCU Judetz,Türk Musikisi Kültürünün Anlamları, İstanbul, 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 1 | 1 | 3 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 2 | 1 | 2 | 1 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|